Comisia Europeană a deschis cererea de propuneri de proiecte 2022 „Programe multinaţionale – promovarea produselor agricoleGranturi pentru acţiunile de informare şi promovare referitoare la produsele agricole puse în aplicare pe piaţa internă şi în ţările terţe în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1144/2014 al Parlamentului European si al Consiliului”.

Programul de lucru pentru 2022 se axează pe campanii care sunt în concordanță cu ambițiile Pactului verde european și care sprijină obiectivele strategiei „De la fermă la consumator”, ale Planului european de combatere a cancerului, ale Planului de acțiune pentru dezvoltarea producției ecologice sau ale Comunicării. Campaniile vor evidenția, de asemenea, standardele ridicate de siguranță ale produselor agroalimentare din UE, precum și diversitatea și caracterul tradițional al produselor sprijinite de sistemele de calitate ale UE.

BugetData limită de depunere a aplicațiilorBeneficiariEligibilitate țări/regiuni
82.400.000€
Cofinanţare de 85% pentru Statele membre şi de 80% pentru ţări terţe
21 aprilie 2022 (orele 17:00 la Bruxelles)• organizații profesionale sau interprofesionale reprezentative pentru sectorul sau sectoarele în cauză.
• organizații profesionale sau interprofesionale care au ca obiectiv și activitate acțiunile de informare și de promovare pentru produsele agricole și care au fost însărcinate de statele membre să îndeplinească o misiune de serviciu public în acest sector ;
• organizații de producători sau asociații de organizații de producători,
Entitățile cu sediul oficial în statele membre ale UE

Obiectivele specifice:

– creșterea gradului de conștientizare a meritelor produselor agricole din Uniune și a standardelor ridicate aplicabile metodelor de producție în Uniune;

– creșterea competitivității și a consumului produselor agricole din Uniune și ale anumitor produse alimentare și creșterea renumelui lor atât în interiorul, cât și în exteriorul Uniunii;

– creșterea gradului de conștientizare și de recunoaștere a sistemelor de calitate ale Uniunii;

– creșterea cotei de piață a produselor agricole din Uniune și a anumitor produse alimentare, în special prin concentrarea asupra piețelor din țările terțe care au cel mai mare potențial de creștere;

– restabilirea condițiilor normale de pe piață în eventualitatea unei tulburări grave a pieței, a pierderii încrederii consumatorilor sau a altor probleme specifice.

Acțiuni eligibile concrete:

– gestionarea proiectului;

– relații publice (evenimente de presă, alte activități de relații cu publicul);

– website, platforme de comunicare socială (mijloace de comunicare socială (creare de conturi, postări periodice, aplicații mobile, platforme de e-learning, seminare online etc.);

– publicitate (tipărituri, TV, radio, online, cinema, în aer liber);

– instrumente de comunicare (videclipuri, mape pentru presă, produse promoționale);

– evenimente (standuri la târguri comerciale, seminarii, ateliere, reuniuni B2B, cursuri de formare pentru comerț/bucătari, activități în școli, săptămâni în restaurante, sponsorizare de evenimente, vizite de studiu în Europa);

– promovare la punctul de desfacere (zile de degustare, alte categorii: publicitate la punctele de desfacere, promovare în publicații ale comercianților.

Informații suplimentare:

 – Organizația care formulează propunerea poate depune mai multe cereri pentru proiecte diferite în cadrul aceleiași teme prioritare. Organizația care formulează propunerea poate depune, de asemenea, mai multe cereri pentru proiecte diferite în cadrul diferitelor teme prioritare.

-Spre deosebire de cererea pentru programe simple, consorțiul trebuie să fie transnațional, format din cel puțin 2 parteneri, din cel puțin 2 state membre ale UE, sau să reprezinte una/mai multe organizații.

– Data începerii acṭiunilor de implementare: în primele 6 luni ale anului 2023.

– Proiectele se implementează pe o perioadă de minimum 1 an și maximum 3 ani.

– Propunerile pot fi depuse în oricare dintre limbile oficiale ale Uniunii Europene. Solicitanții sunt încurajați, totuși, să își depună propunerile în limba engleză, pentru a facilita prelucrarea cererilor, inclusiv revizuirea lor de către experți independenți care furnizează contribuții tehnice în cadrul evaluării. În plus, aceștia trebuie să ia în considerare faptul că limba de comunicare a REA este engleza.